Najczęstsze błędy przy wdrażaniu systemów CRM

Istnieje wiele sposobów na usprawnienie procesów zarządzania w przedsiębiorstwie. Jednym z nich jest wdrożenie aplikacji do zarządzania relacjami z Klientami. Czym jest CRM i jakie błędy popełniają przedsiębiorcy przy jego wdrażaniu?

 

CRM to system informatyczny, którego celem jest usprawnienie funkcjonowania firmy oraz pozytywny wpływ na proces zarządzania relacjami z klientami i dostawcami.

 

Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców wdrażających z system CRM?

 

Niektóre systemy CRM są narzędziami o bardzo szerokim zakresie zastosowań i mogą pomóc w rozwiązaniu wielu problemów. Przede wszystkim umożliwiają one efektywne zarządzanie relacjami z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami. Pozwala nam to nie tylko na utrzymanie naszych dotychczasowych kontrahentów, ale również na kontakt z potencjalnymi klientami, czyli nowymi klientami. Jest to cel, który powinien przyświecać każdemu przedsiębiorcy, który zdecyduje się na wdrożenie systemu CRM. Jeśli firma nie opiera się na kontakcie z klientami lub nie ma pojęcia o korzystaniu z systemu CRM, warto pomyśleć o innych rozwiązaniach poprawiających jej wydajność.

 

Kolejnym błędem popełnianym przez przedsiębiorców przy wdrażaniu CRM jest niewłaściwe ustalenie priorytetów. Pamiętaj, że CRM jest dla przedsiębiorstwa, a nie dla CRM. Kluczem do dobrze funkcjonującego CRM jest dostosowanie go do profilu naszej firmy, tak aby oprogramowanie, z którego korzystamy, oferowało więcej i było bardziej użyteczne.

 

Pamiętaj - system CRM nie rozwiąże Ci wszystkich problemów. Zastanów się co jest dla Ciebie najistotniejsze i na tym się skoncentruj!

 

Bez względu na to, jak intuicyjny jest CRM, nie będziemy w stanie w pełni wykorzystać potencjału tego narzędzia bez odpowiedniego przeszkolenia pracowników. Prawidłowe szkolenie powinno pozwolić na uniknięcie takiej sytuacji. Pracownicy, którzy dokładnie wiedzą, jak z niego korzystać, przekonają się, że system CRM jest ich sojusznikiem! 

 

Dobrze przeszkolony zespół to gwarancja, że system CRM będzie używany w firmie.

 

 

 

 

 

Czy warto integrować CRM z systemem ERP?

CRM - zwykle tłumaczy się to pojęcie jedynie poprzez przełożenia na język polski angielskiego rozszerzenia skrótu, czyli Customer Relationship Management - Zarządzanie Relacjami z Klientami. Tak więc jest to program do przetwarzania wszelakich informacji o klientach. Zazwyczaj nie jest to jedyny program w firmie. Praktycznie zawsze jest także wykorzystywany równolegle z systemem handlowym. Nasuwa się zatem pytanie czy system CRM powinien być zintegrowany z programem ERP?

 

Istnieje bardzo wiele przesłanek i wymiernych korzyści aby skorzystać z integracji obydwu systemów. Do najważniejszych należą:

  1. Nie trzeba przepisywać kontrahentów pomiędzy systemami. Integracja zazwyczaj odbywa się w sposób niezauważony dla użytkownika programów, a w rezultacie pracownicy nie muszą przepisywać tych samych danych.
  2. Dostęp do najnowszych cenników. Dzięki integracji system CRM posiada pełną bazę asortymentu a użytkownik ma pewność że ceny są na bieżąco aktualizowane z programu handlowego.
  3. Komplet danych o kliencie. Dzięki integracji użytkownik crm ma dostęp do pełnego obrazu relacji z kontrahentem. Na jednym raporcie można wyświetlić nie tylko dane "miękkie" o kontrahencie ale także dane finansowo-księgowe (stany rozliczeń, sprzedaż).
  4. Dostęp do stanów magazynowych. Użytkownik dzięki CRM może mieć wgląd w dostępność towaru.
  5. Rejestracja wygranych ofert w ERP. To oczywista oszczędność czasu oraz uniknięcia pomyłek.
  6. Mobilność. Obecnie bardzo wiele programów ERP nie jest dostępnych online poprzez przeglądarkę internetową. Dzięki mobilnemu CRM zintegrowanemu z programem handlowym możemy uzyskać mobilność - handlowcy za pomocą smartfona mają dostęp do wszystkich funkcjonalności systemu CRM oraz wybranych danych zapisanych w aplikacji handlowej.

Podsumowując, jest bardzo wiele korzyści, które wynikają z integracji systemu CRM z programem handlowym. Warto rozważyć zakupienie systemu zintegrowanego z programem ERP. Obecnie nasz system CRM współpracuje z następującymi systemami ERP: Comarch ERP Optima, Comarch XL, Symfonia ERP, Symfonia 2.0, WF-MAG, Subiekt, Enova 365, StreamSoft Prestiż

 

 

CRM - filozofia, korzyści, zalety

 

Co to jest CRM?

 

CRM (ang. customer relationship management) to program informatyczny lub filozofia sprzedażowo-marketingowa, wspierająca zarządzanie kontaktami i relacjami z klientami.

 

Tłumaczenie skrótu CRM na język polski oznacza Zarządzanie Relacjami z Klientami. Jest to powszechnie stosowana strategia zarządzania relacjami z klientami oraz leadami sprzedażowymi. System zarządzania relacjami z odbiorcami to uniwersalny program informatyczny, który jest niezbędny do sprawnego i nowoczesnego funkcjonowania dowolnego przedsiębiorstwa. CRM usprawnia procesy sprzedażowe, pomaga budować długotrwałe, mocne relacje z odbiorcami i wspiera całościową obsługę klientów. Ułatwia także prowadzenie różnych akcji marketingowych. Kompletna aplikacja zarządzania relacjami z klientami działa w oparciu o koncepcję raportu zwanego potocznie lejkiem sprzedaży co ułatwia i porządkuje działania sprzedażowe w obrębie firmy. Rezultatem jest zwiększenie zysków firmowych poprzez wzrost sprzedaży i rentowności przedsiębiorstwa.

 

 

Jak system CRM rozwinie Twoją firmę?

 

Nie ma znaczenia czy prowadzisz dużą, czy małą firmę. Na pewnym etapie rozwoju przedsiębiorstwa okazuje się, że inwestycja w specjalistyczne oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami jest po prostu niezbędna. Dlaczego tak się dzieje? Otóż współcześni Klienci są coraz bardziej wymagający a konkurencja jest coraz większa. To jaki osiągniemy sukces w firmie w dużej mierze zależy od narzędzi informatycznych, które zastosujemy w naszej organizacji. Obecnie nie wystarczy czekać aż klient sam się do nas zwróci z zapytaniem ofertowym. To my musimy pierwsi w odpowiednim momencie przypomnieć klientowi lub wykreować jego potrzeby dotyczące kolejnego zamówienia. Im lepiej poznamy Klienta, jego upodobania i oczekiwania tym skuteczniejsza będzie nasza oferta. A to z kolei jest całkowicie niemożliwe gdy nie posiadamy dobrego systemu CRM.

 

Przy wyborze systemu do zarządzania relacjami z Klientami warto zwrócić uwagę aby był on dobrze dopasowany do wymagań firmy. Jeśli prowadzisz mniejszą firmę to możesz rozpocząć pracę od uproszczonej wersji, co nie oznacza że taki system nie może Ci w prowadzeniu biznesu. Wręcz przeciwnie – w małych firmach należy zacząć od zautomatyzowania procesów sprzedażowych oraz wprowadzenia porządku. To zawsze przynosi wymierne korzyści. W większych organizacjach, należy postawić nacisk na prawa dostępu, atak aby użytkownicy mieli dostęp tylko do niezbędnych danych. W dużych firmach także warto zwrócić uwagę na plany sprzedażowe czy zadaniowe oraz na analizy i statystyki. Ważnym rozszerzeniem dla firm z z segmentu dużych przedsiębiorstw jest moduł BI (ang. Business Intelligence), który dostarczy niezbędnych danych dla zarządu i wyznaczy nowe kierunki rozwoju.

 

 

Dlaczego warto wdrożyć system CRM?

 

CRM pozwala kompleksowo spojrzeć na kwestię zarządzania relacjami z klientami. Zaczynając od fazy rozpoznania potrzeb odbiorcy, poprzez zawarcie umowy i jej realizację, a na usługach serwisowych skończywszy. CRM na każdym z tych etapów wspiera i koordynuje nasze działania. Dobrze wdrożony, kompletny system CRM pozwala na:

 

  • Skrócenia czasu obsługi klienta – oszczędność czasu

  • Ograniczenie kosztów działu handlowego

  • Poprawienie wydajności pracy

  • Zwiększenie zadowolenia odbiorców

  • Poprawę wizerunku firmy w oczach klientów

 

 Zobacz także:

- Najlepszy mobilny CRM

- Użyteczne informacje na temat systemów CRM

 

 

 

Mobilna wersja programu CRM

Zapraszamy do obejrzenia mobilnej wersji naszego systemu do zarządzania kontaktami z Klientami . W najnowszej wersji naszego programu CRM opracowaliśmy responsywny intefejs użytkownika, który umożliwia wygodną prace z systemem na telefonie komórkowym. Bez instalacji jakichkolwiek dodatkowych aplikacji na telefonie można teraz sprawnie pracować w naszej aplikacji CRM. Od teraz każdy mobilny sprzedawca będzie miał dostęp do kluczowych informacji o odbiorcy w swoim telefonie. Wystarczy jedno kliknięcie i przed spotkaniem system odświeży nam informacje o złożonych zamówieniach, przedstawionych ofertach czy przeterminowanych płatnościach. Wszystko zaprezentowane w prostej i przejrzystej formie. 

 

Czytaj także:

Co musisz wiedzieć o systemach CRM - trendy 2019

 

Integracja kalendarzy serwisowych

W najnowszej wersji programu CRM pojawiła się opcja automatycznego eksportu działań serwisowych do formatu ICanlendar. Dzięki temu serwisanci mają dostęp do swoich zleconych zadań w telefonie komórkowym. Z pewnością usprawni to pracę zdalnych serwisantów, oraz zapewni lepszy przepływ informacji. Zdalni pracownicy, będąc u Klienta będą mogli zrobić zdjęcie uszkodzonej maszyny i załączyć taki obraz do zlecenia lub działania serwisowego. 

Zobacz także:
https://itcube.pl/crm-serwis

https://itcube.pl/mobilny-crm

https://itcube.pl/wdrozenie-crm

 

0 Comments