Najczęstsze błędy przy wdrażaniu systemów CRM

Istnieje wiele sposobów na usprawnienie procesów zarządzania w przedsiębiorstwie. Jednym z nich jest wdrożenie aplikacji do zarządzania relacjami z Klientami. Czym jest CRM i jakie błędy popełniają przedsiębiorcy przy jego wdrażaniu?

 

CRM to system informatyczny, którego celem jest usprawnienie funkcjonowania firmy oraz pozytywny wpływ na proces zarządzania relacjami z klientami i dostawcami.

 

Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców wdrażających z system CRM?

 

Niektóre systemy CRM są narzędziami o bardzo szerokim zakresie zastosowań i mogą pomóc w rozwiązaniu wielu problemów. Przede wszystkim umożliwiają one efektywne zarządzanie relacjami z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami. Pozwala nam to nie tylko na utrzymanie naszych dotychczasowych kontrahentów, ale również na kontakt z potencjalnymi klientami, czyli nowymi klientami. Jest to cel, który powinien przyświecać każdemu przedsiębiorcy, który zdecyduje się na wdrożenie systemu CRM. Jeśli firma nie opiera się na kontakcie z klientami lub nie ma pojęcia o korzystaniu z systemu CRM, warto pomyśleć o innych rozwiązaniach poprawiających jej wydajność.

 

Kolejnym błędem popełnianym przez przedsiębiorców przy wdrażaniu CRM jest niewłaściwe ustalenie priorytetów. Pamiętaj, że CRM jest dla przedsiębiorstwa, a nie dla CRM. Kluczem do dobrze funkcjonującego CRM jest dostosowanie go do profilu naszej firmy, tak aby oprogramowanie, z którego korzystamy, oferowało więcej i było bardziej użyteczne.

 

Pamiętaj - system CRM nie rozwiąże Ci wszystkich problemów. Zastanów się co jest dla Ciebie najistotniejsze i na tym się skoncentruj!

 

Bez względu na to, jak intuicyjny jest CRM, nie będziemy w stanie w pełni wykorzystać potencjału tego narzędzia bez odpowiedniego przeszkolenia pracowników. Prawidłowe szkolenie powinno pozwolić na uniknięcie takiej sytuacji. Pracownicy, którzy dokładnie wiedzą, jak z niego korzystać, przekonają się, że system CRM jest ich sojusznikiem! 

 

Dobrze przeszkolony zespół to gwarancja, że system CRM będzie używany w firmie.