CRM - filozofia, korzyści, zalety

 

Co to jest CRM?

 

CRM (ang. customer relationship management) to program informatyczny lub filozofia sprzedażowo-marketingowa, wspierająca zarządzanie kontaktami i relacjami z klientami.

 

Tłumaczenie skrótu CRM na język polski oznacza Zarządzanie Relacjami z Klientami. Jest to powszechnie stosowana strategia zarządzania relacjami z klientami oraz leadami sprzedażowymi. System zarządzania relacjami z odbiorcami to uniwersalny program informatyczny, który jest niezbędny do sprawnego i nowoczesnego funkcjonowania dowolnego przedsiębiorstwa. CRM usprawnia procesy sprzedażowe, pomaga budować długotrwałe, mocne relacje z odbiorcami i wspiera całościową obsługę klientów. Ułatwia także prowadzenie różnych akcji marketingowych. Kompletna aplikacja zarządzania relacjami z klientami działa w oparciu o koncepcję raportu zwanego potocznie lejkiem sprzedaży co ułatwia i porządkuje działania sprzedażowe w obrębie firmy. Rezultatem jest zwiększenie zysków firmowych poprzez wzrost sprzedaży i rentowności przedsiębiorstwa.

 

 

Jak system CRM rozwinie Twoją firmę?

 

Nie ma znaczenia czy prowadzisz dużą, czy małą firmę. Na pewnym etapie rozwoju przedsiębiorstwa okazuje się, że inwestycja w specjalistyczne oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami jest po prostu niezbędna. Dlaczego tak się dzieje? Otóż współcześni Klienci są coraz bardziej wymagający a konkurencja jest coraz większa. To jaki osiągniemy sukces w firmie w dużej mierze zależy od narzędzi informatycznych, które zastosujemy w naszej organizacji. Obecnie nie wystarczy czekać aż klient sam się do nas zwróci z zapytaniem ofertowym. To my musimy pierwsi w odpowiednim momencie przypomnieć klientowi lub wykreować jego potrzeby dotyczące kolejnego zamówienia. Im lepiej poznamy Klienta, jego upodobania i oczekiwania tym skuteczniejsza będzie nasza oferta. A to z kolei jest całkowicie niemożliwe gdy nie posiadamy dobrego systemu CRM.

 

Przy wyborze systemu do zarządzania relacjami z Klientami warto zwrócić uwagę aby był on dobrze dopasowany do wymagań firmy. Jeśli prowadzisz mniejszą firmę to możesz rozpocząć pracę od uproszczonej wersji, co nie oznacza że taki system nie może Ci w prowadzeniu biznesu. Wręcz przeciwnie – w małych firmach należy zacząć od zautomatyzowania procesów sprzedażowych oraz wprowadzenia porządku. To zawsze przynosi wymierne korzyści. W większych organizacjach, należy postawić nacisk na prawa dostępu, atak aby użytkownicy mieli dostęp tylko do niezbędnych danych. W dużych firmach także warto zwrócić uwagę na plany sprzedażowe czy zadaniowe oraz na analizy i statystyki. Ważnym rozszerzeniem dla firm z z segmentu dużych przedsiębiorstw jest moduł BI (ang. Business Intelligence), który dostarczy niezbędnych danych dla zarządu i wyznaczy nowe kierunki rozwoju.

 

 

Dlaczego warto wdrożyć system CRM?

 

CRM pozwala kompleksowo spojrzeć na kwestię zarządzania relacjami z klientami. Zaczynając od fazy rozpoznania potrzeb odbiorcy, poprzez zawarcie umowy i jej realizację, a na usługach serwisowych skończywszy. CRM na każdym z tych etapów wspiera i koordynuje nasze działania. Dobrze wdrożony, kompletny system CRM pozwala na:

 

  • Skrócenia czasu obsługi klienta – oszczędność czasu

  • Ograniczenie kosztów działu handlowego

  • Poprawienie wydajności pracy

  • Zwiększenie zadowolenia odbiorców

  • Poprawę wizerunku firmy w oczach klientów

 

 Zobacz także:

- Najlepszy mobilny CRM

- Użyteczne informacje na temat systemów CRM